خرید ویلا در نوشهر

وبلاگ

3 آوریل 2023 474 بازدید
خرید ویلا در نوشهر

خرید ویلا در نوشهر

خرید ویلا در نوشهر| نوشهر نیز جزء شهرهایی است که برای خریدویلا به شدت توصیه می‌شود. به این دلیل که نوشهر یکی از قطب‌های فعال و مهم استان مازندران است. نوشهر از این جهت برای خرید ویلا در شمال توصیه می‌شود که طبیعت بی‌نظیر و پرباری دارد.
اگر دلتان یک ویلا با منظره‌ای چشم نواز و بکر در طبیعت می‌خواهد، حتماً برای خرید ویلا در مازندران به سراغ شهر دیدنی و زیبای نوشهر بروید.


جاذبه های گردشگری نوشهر:


1.دریاچه ارواح

خرید ویلا در نوشهر
خرید ویلا در نوشهر


دریاچه ارواح نوشهر یکی از زیباترین و در عین حال عجیب‌ترین جاهای دیدنی استان مازندران است. این دریاچه که «ممرز» نیز نامیده می‌شود، در حد فاصل شهر نور تا نوشهر و در ارتفاعات جنگلی قرار دارد. اطراف دریاچه ارواح را درختان توسکا و ممرز پوشانده‌اند که شاید علت نام‌گذاری این دریاچه به نام ممرز نیز همین باشد.
گرچه از دریاچه ارواح یا ممرز با لقب‌هایی مانند ترسناک، وهم‌آلود و اسرارآمیز یاد می‌شود، این دریاچه از تماشایی‌ترین جاذبه‌های طبیعی در استان مازندران است. در زمان‌هایی که مه به بالاترین سطح خود می‌رسد، تصاویری خارق العاده در این دریاچه خلق می‌شوند. نام دریاچه ارواح نوشهر در فهرست آثار ملی ایران به چشم می‌خورد.
نام‌گذاری دریاچه ارواح به این نام به‌دلیل تصاویر خاص و موقعیت ویژه این دریاچه بوده است. تنه‌های شکسته درختان ممرز که از آب بیرون زده‌اند در میان مه گسترده و آب باتلاقی این دریاچه، گردشگران را به یاد صحنه‌هایی از فیلم‌های ترسناک می‌اندازد. این نام از سوی محلیان اطراف انتخاب شده است و می‌توان گفت خلاقیت نیز در این نام‌گذاری به چشم می‌خورد.

2.روستای کندلوس

خرید ویلا در نوشهر
خرید ویلا در نوشهر


روستای زیبای کندلوس با آب‌و‌هوای ییلاقی در دامنه سرسبز رشته کوه‌های البرز در منطقه کجور واقع شده است و از جاهای دیدنی نوشهر به شمار می‌آید. اگر اهل سفر باشید و به روستاهای مختلف ایران سری زده باشید، اولین خصوصیتی که چشمتان را جلب خود می‌کند، پاکیزگی و رعایت اصول بهداشتی در این روستا است. در همه جای روستا سطل‌های زباله وجود دارند و همه اهالی در حفظ زیبایی و پاکیزگی دهکده تلاش می‌کنند.
در این روستا موزه مردم شناسی ، موزه گیاهان دارویی جوددارد. کندلوس همیشه زیباست؛ اما سفر به این روستا، در بهار و تابستان تجربه خاطره‌انگیزتری به‌همراه دارد. از فرودین تا آبان ماه، اثری از سرمای هوا نیست که مانعی برای لذت بردن از طبیعت باشد. به‌علاوه سرسبزی بهار، پرباری تابستان و زیبایی برگریزان پاییز هر یک به‌تنهایی می‌تواند کندلوس را مقصد دوباره سفر شما قرار دهد.

3.دریاچه خضرنبی

خرید ویلا در نوشهر
خرید ویلا در نوشهر


این دریاچه در شمال شهرستان نوشهر و در میان جنگل قرار گرفته و بنا به اعتقاد بومیان دارای تقدس مذهبی است. وسعت آن کمتر از نیم هکتار، عمق آن حدود ۵ متر و آب آن شیرین است. از آنجایی که این دریاچه از عوامل تخریب انسانی دور مانده و در محدوده حفاظت شده البرز مرکزی قرار گرفته است، انواع پرندگان و انواع جانوران وحشی در این ناحیه پیداشده اند که معمولا برای غذا و آب به سوی این دریاچه می‌آیند. به‌لحاظ ویژگی‌های فوق‌الذکر و فضای بسیار طبیعی، چشم‌اندازهای زیبا، دلنواز و فرح‌بخشی دارد که هر بیننده‌ای را به‌ویژه در ایام بهار و تابستان و پاییز شیفته خود می‌سازد.
خرید ویلا و ویلاداری در مناطق خوش آب و هوا از دیرباز وجود داشته، اما این روزها تا حدودی با افزایش روبه‌رو بوده است. از دلایل این افزایش می‌توان به آلودگی هوا، شلوغی، ازدحام و فشارهای زندگی شهری اشاره کرد. خرید ویلا آن هم از نوع ساحلی و ویلای شهرکی بسیار پردرخواست است.
خرید ویلا به راحتی خرید آپارتمان نقلی نیست و اگر قصد دارید سرمایه و پس‌اندازتان را صرف خرید ملک ویلایی کنید باید به نکات ویژه‌ای توجه کنید. در این مقاله قصد داریم به چندنکات مهم بپردازیم.


چرا خرید ویلا؟


دلایل متعدد اقتصادی باعث شده در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری در بخش زمین و مسکن رونق خاصی داشته باشد. با توجه به تورم‌های شدید در این سال‌ها بسیاری از افراد برای حفظ ارزش سرمایه‌شان تصمیم به خرید ویلا می‌گیرند که اگر به دقت ویلای موردنظرشان را انتخاب کنند سرمایه‌گذاری مناسبی محسوب می‌شود.

بهترین منطقه نوشهر برای خرید ویلا


1.چلک
2.ونوش
3.توسکاتک
4.لتینگان
5.مزگاه


نکات مهم در خرید ویلا:


1.کیفیت ساخت ویلا برای خرید آن


شما برای خرید ویلا هزینه‌ زیادی می‌کنید، بنابراین طبیعی است که بخواهید ویلایتان بهترین کیفیت را داشته باشد. قاعدتا هرچه بیشتر هزینه کنید می‌توانید ویلایی با کیفیت ساخت بهتر بخرید.
طراحی خانه‌های ویلایی با خانه‌های آپارتمانی متفاوت است. اولا معماری ویلا باید متناسب و سازگار با محیطی باشد که در آن قرار دارد و ثانیا از موادی در آن استفاده شود که در شرایط آب و هوایی خاص منطقه در درازمدت برایتان مشکلی ایجاد نکند.
البته که ظاهر ویلا اهمیت خاص خودش را دارد، اما ظاهر نباید شما را گول بزند. سازندگان بی‌تجربه و غیرحرفه‌ای سعی می‌کنند نمای ویلا را عالی کار کنند تا به این طریق بر کیفیت پایین مصالح مورد استفاده در داخل ویلا سرپوش بگذارند.
برای اینکه از کیفیت ویلا اطمینان حاصل کنید در وهله‌ اول سعی کنید فقط از شرکت‌هایی ویلا را بخرید که واحد طراحی و معماری مخصوصی دارند و در گذشته حسابشان را پس داده‌اند.
سازندگان معتبر معمولا از مراحل ساخت عکس‌برداری می‌کنند که می‌توانید با مرور عکس‌ها بفهمید واقعا از چه مصالحی در ساختمان استفاده شده است.
داشتن پایان کار برای ویلا به معنی آن است که نظام مهندسی سازه‌ ویلای شما را تأیید کرده است.
توجه به نقشه‌ ویلا نیز مهم است. مطمئنا ویلاهایی که نقشه مهندسی‌تری داشته و پِرتی کمتری دارند برای خرید مناسب‌ترند.

2.آینده‌نگری در خصوص زمان فروش ملک

اولین نکته صرفا مربوط به خریدویلا نبوده و در مورد خرید هر نوع ملکی صدق می‌کند و آن فکر کردن به زمان فروش ملک است. شاید با خود فکر کنید که قصد شما از خرید خانه ویلایی سکونت بلندمدت در آن است. اما نباید این مسئله را فراموش کرد که در اکثر کشورها و خصوصا ایران، ملک یک دارایی است که هر زمان ممکن است بنا به دلایلی قصد فروش آن را داشته باشید.

بنابراین قبل از خرید بهتر است کمی آینده‌نگری کرده و همانند فردی که قصد سرمایه‌گذاری دارد فکر کنید و به زمان فروش ملک نیز توجه کنید. نکات مهم خرید خانه ویلایی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم با فرض پذیرفتن این رویکرد است.

3.عرض و متراژ کوچه

عرض گذر کوچه نیز به عنوان یک نکته مهم در خرید ویلا است. طول و عرض کوچه نه تنها بر روی آرامش و نبود ترافیک در آن کوچه نقش دارد، بلکه در آینده ممکن است از برخی جهات دیگر نیز اهمیت پیدا کند.

اگر در آینده فردی به دنبال نوسازی خانه ویلایی خود باشد، در اینجاست که عرض گذر کوچه اهمیت پیدا می‌کند. چرا که عبور و مرور ماشین‌آلات ساختمانی در کوچه‌ای با عرض گذر پایین، دردسرساز است.

چه مدارکی را برای خرید ویلا باید بررسی کنیم؟


هنگام خرید ویلا بهتر است قید ویلاهای قول‌نامه‌ای را بزنید. سراغ ویلاهایی بروید که سند شش‌دانگ عرصه و اعیان، پروانه ساخت، پایان کار و سند تفکیکی دارند. اگر ویلای شهرکی با سند مشاع می‌خرید اطمینان حاصل کنید که امکان تفکیک سند در آینده وجود داشته باشد.
خرید ویلایی که در منطقه‌ای با کاربری غیر از مسکونی ساخته شده نیز در آینده شما را به دردسر می‌اندازد. باید بدانید که اگر کاربری زمین توریستی یا گردشگری، تجاری، کشاورزی یا باغی باشد احداث ساختمان مسکونی در آن زمین مجاز نیست.
اگر شما ویلایی را بخرید که در چنین زمین‌هایی ساخته شده‌اند در آینده با مشکل مواجه می‌شوید. به‌خصوص که فروشندگان معمولا این ویلاها را با قیمتی بسیار پایین‌تر از بازار می‌فروشند تا خریداران را وسوسه کنند. شما نباید در دام این وسوسه بیفتید.

چه ویلاهایی را نخریم؟


هنگام جستجوی ویلای مناسب مطمئنا به گزینه‌های مختلفی بر می‌خورید. توصیه می‌کنیم قبل از خرید ویلا با ویژگی‌های زیر کمی بیشتر تأمل کنید.
-سراغ ویلاهایی که در موقعیت جغرافیایی خطرناک احداث شده‌اند نروید. امکان آسیب دیدن ویلاهایی که حریم رودخانه را رعایت نکرده‌اند یا بر روی زمین‌های سست بنا شده‌اند زیاد است.
-پیش از خرید ویلاهایی که در حریم دکل‌های برق فشار قوی دارند کمی بیشتر فکر کنید. تحقیقات علمی نشان داده‌اند که تشعشعات این دکل‌ها مضر هستند.
-قید خرید ویلاهایی را که در مناطق پرت و دورافتاده احداث شده‌اند بزنید. این ویلاها می‌توانند از نظر امنیتی مشکل‌ساز باشند.
-قبل از خرید مطمئن شوید که ویلای موردنظر در محیطی پر سر و صدا قرار ندارد. مطمئنا ویلاهایی که کنار ورزشگاه‌ها، زمین‌های ورزشی یا نزدیک مدارس هستند آن آرامشی را که شما به دنبالش هستید ندارند.
-به ویلاهایی که زیر قیمت بازار به فروش می‌رسند بدبین باشید. این ویلاها معمولا مشکلات مالکیتی یا کاربری زمین دارند. اگر هم تصمیم به خرید این نوع ویلاها گرفتید حتما مطمئن شوید که از نظر حقوقی مشکلی متوجهشان نباشد.


نوع ویلا در نوشهر

خرید ویلا در نوشهر
خرید ویلا در نوشهر


برای خرید ویلا در مازندران و به خصوص نوشهر، گزینه‌های متعددی پیش روی شما قرار دارد که شما می‌توانید با توجه به نیاز و سلیقه خود و همچنین بودجه‌ای که در اختیار دارید اقدام به خرید ویلا در مازندران کنید.
گزینه‌هایی که پیش روی شما قرار دارند عبارتند از : خرید ویلا ساحلی در نوشهر، خرید ویلا جنگلی در نوشهر، خرید ویلا شهرکی در نوشهر، ویلا روستایی و ویلا باغ که هر کدام از این گزینه‌ها دارای مزایا و معایب خاص خود است و قیمت آنها نیز تفاوت بسیاری با هم دارد و بهتر است با مشاوران و متخصصان ما در جهان سنتر در این زمینه مشورت کنید.
در میان انواع این ویلاها، ویلای ساحلی و جنگلی رتبه بالاتری را دارند چرا که ویلای نزدیک دریا و جنگل دارای چشم اندازهای بهتری هستند. به همین دلیل هم محبوبیت ویلای ساحلی و جنگلی در نوشهر بیشتر بوده و این نوع ویلاها از قیمت بالاتری نیز برخوردار هستند.


قیمت خرید ویلا در نوشهر


یکی دیگر از مواردی که پیش از خرید ویلا در مازندران باید به آن توجه کنید و انتخاب آگاهانه‌ای در این زمینه انجام دهید بررسی قیمت ویلا است. این روزها با توجه به افزایش تقاضای خرید ویلا و در عین حال کاهش عرضه آن فروشنده‌هایی با قیمت‌های غیر واقعی نیز در نوشهر اقدام به فروش ویلا می‌کنند.
توجه داشته باشید که اگر قیمت ویلایی با قیمتی ارزان‌تر از منطقه برای فروش به شما معرفی شد، احتمال دارد که مشکلات قانونی داشته باشد پس حتما مدارک، جواز ساخت و اسناد مربوط به آن ویلا را دقیق‌تر بررسی کنید.
همچنین برای بازدید از ویلا بهتر است با یک کارشناس برای انجام این کار بروید تا پس از خریدویلا با مشکلاتی مانند مشکلات زیر ساختی، نشت سقف، قدیمی بودن شیرآلات سرویس بهداشتی و قدیمی بودن سایر تاسیسات ویلا روبرو نشوید.


سخن پایانی:


اگر تمام تلاش شما این است که در بهترین منطقه نوشهر برای خرید ویلا یک ملک رویایی خریداری کنید، حتماً با کارشناسان ما در جهان سنتر تماس بگیرید. تمام تلاش کارشناسان ما در این سایت بر این است که ملکی به شما معرفی شود که مناسب شما باشد .

برای اطلاعات بیشتر از قیمت ویلا با کارشناسان ما درجهان سنتر تماس بگیرید.

09119212178

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *