خرید ویلا در مازندران

وبلاگ

23 فوریه 2023 578 بازدید
خرید ویلا در مازندران

خرید ویلا در مازندران

خرید ویلا در مازندران | ما در این مقاله به مهم ترین نکاتی که باید برای خرید در مازندران بدانید را به شما به صورت مختصر و مفید خواهیم گفت.

1.موقعیت جغرافیایی ویلا و همسایگی آن را بررسی کنید

یکی از مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید ویلا در شمال باید به آن توجه داشته باشید، موقعیت جغرافیایی ویلا می‌باشد. برای این که موقعیت ویلای مورد نظر را بررسی کنید، لازم است قبل از خرید آدرس آن را از فروشنده یا املاک دریافت کرده و در محل حاضر شوید.

پس از حضور در محل باید این موضوع را بررسی کنید که ویلا تا مرکز شهر چقدر فاصله دارد. معمولاً ویلاهایی که در قلب جنگل واقع شده‌اند از مرکز شهر و زندگی شهرنشینی فاصله بیشتری نسبت به ویلاهای شهرکی، باغ ویلاها و ویلاهای ساحلی دارند. با وجود این فاصله برای خرید باید مسافت زیادی را طی کنید تا بتوانید به فروشگاه‌های سطح شهر دسترسی داشته باشید.

همچنین در صوتی که نیاز به دریافت خدمات درمانی داشته باشید، در دل جنگل هیچ مرکزی برای فوریت‌های پزشکی در نظر گرفته نشده و باید تا شهر حرکت کنید و به نزدیک‌ترین درمانگاه یا بیمارستان بروید.

ساکنین ویلا می‌خواهند پنجره را که باز کردند یا صدای دریا را بشنوند و عظمت آن را تماشا کنند یا صدای پرندگان را بشنوند و درختان سر به فلک کشیده را ببیند. به همین دلیل ویلاهای شهرکی با وجود این که امکانات و قیمت مناسب‌تری نسبت به ویلاهای ساحلی ویلاهای جنگلی دارد، اما باز هم مشتریان خاصی حاضر هستند که این ویلاها را برای سکونت و تفریح انتخاب کنند و بیشتر افراد به خرید ویلای شهرکی در شمال به دید سرمایه گذاری نگاه می‌کنند.

موقعیت جغرافیایی ویلا و همسایگی آن تأثیر زیادی در انتخاب و خرید ویلا دارد؛ بنابراین حتماً شرایط موجود را بررسی کنید و با توجه به ایده آل‌هایی که در ذهنتان دارید نسبت به خرید ویلا اقدام نمایید.

جهان سنتر

خرید ویلا در مازندران
خرید ویلا در مازندران

2. قیمت ویلاهای دیگر را در نزدیکی ویلا جویا شوید

یکی از مهم‌ترین مواردی که هنگام خرید ویلا در شمال باید به آن توجه داشته باشید قیمت تمام شده ویلا است.

اگر ویلا ساخته شده و آماده است، باید از خریدار درباره قیمتی که برای ویلا تعیین کرده و عواملی که در تعیین این قیمت تاثیرگذار بوده است سؤال کنید.

اگر ویلا ساخته نشده و به صورت پیش فروش است نیز قبل از پرداخت هرگونه وجهی باید درباره قیمت نهایی ویلا از فروشنده یا پیمانکار سؤال کنید.

برای آگاهی درباره قیمت ویلا می‌توانید به محلی که ویلا در آن واقع شده مراجعه کنید و از همسایگان ویلا قیمت ملک در آن منطقه را جویا شوید. فراموش نکنید که سن بنا و امکانات آن در قیمت ویلا تاثیرگذار هستند و نمی‌توان حتی دو ویلا را که کنار هم قرار دارند هم قیمت در نظر گرفت.

3. قبل از خرید ویلا در شمال، شش دانگ بودن سند ویلا را بررسی کنید.

یکی از مواردی که خریداران هنگام خرید ویلا در شمال دقت کمی به آن دارند ، شش دانگ بودن سند ویلا است.
 ویلایی که قصد خرید آن را دارید باید به صورت شش دانگ به نام خریدار سند خورده باشد .

به عنوان مثال برخی از املاکی‌ها قرارداد بین خریدار و فروشنده را به صورت قولنامه‌ای تنظیم می‌کنند و ادعا دارند که سند به نام پیمانکار است و پس از اتمام ساخت ویلا، فروشنده ویلا را به نام خریدار سند خواهد زد. این موضوع برای ویلاهای شهرکی که به صورت عمده ساخته می‌شوند بیشتر صدق می‌کند.

توجه داشته باشید که خرید ویلایی که ساخت آن تمام نشده و هنوز سند شش دانگ ندارد، تنها باید مبلغ پیش پرداخت را بپرداید و هرگز تا پایان ساخت ویلا و ارائه سند نباید وجه آن را به صورت تمام و کمال پرداخت کنید.

4. آیا ویلای خریداری شده رطوبت را تاب خواهد آورد؟!

به فرض این که ویلا، سند شش‌دانگ داشته باشد و موقعیت مناسب، نمی‌توان آن را با آغوش باز پذیرفت یا ادعا کرد بهترین گزینه برای خرید است. می‌دانید چرا؟ اقلیم شمال زنگ خطری است که باید به دقت بدان گوش جان سپرد.

به این بیندیشید که آینده ویلا به چه صورت خواهد بود؟ آیا رطوبت شمال را تاب می‌آورد؟ خرید این ویلا هزینه بار نخواهد بود؟ آیا خریدش می‌ارزد؟

نکاتی که برای خرید ویلاهای مازندران باید در نظر داشته باشید.

زمین ویلا

زمینی که ویلا در آن واقع می‌شود باید برای کاربری مجوز داشته باشد. برخی از زمین‌های شمال زراعی هستند و امکان تغییر کاربری ندارند و ساخت ملک در آنها غیرقانونی است. امنیت محله و دسترسی خوب به ملزومات مورد نیاز نیز بایدمورد توجه باشد.

سند ویلا

ویلایی که می‌خرید باید دارای مجوز پایان کار و سند باشد. برخی از ویلاهای مازندران فاقد سند هستند و یا مشکلاتی در زمینه مجوز دارند. این موضوعات می‌توانند در آینده مشکلات حقوقی برای شما ایجاد کنند.

خرید ویلا در مازندران
خرید ویلا در مازندران

نوع سازه ویلا

هنگام خرید ویلاهای مازندران به کیفیت سازه و امکانات آن توجه کنید تا بتوانید با توجه به بودجه خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

خرید ویلا در مازندران

با توجه به نزدیکی مازندران به تهران، شهرهای زیبا، امکانات خوب، چشم‌اندازها و جاذبه‌های دیدنی، خرید ویلا در این استان یکی از بهترین گزینه‌هاست. برای خرید ویلا در مازندران می‌توانید روی شهرهای زیر حساب کنید (با کلیک روی نام هر شهر، آگهی‌های فروش ویلا در آنجا را می‌بنید):

  1. نوشهر
  2. نور
  3. رامسر
  4. چمستان
  5. بابلسر
  6. آمل
  7. چالوس
  8. کلاردشت

ارتباط با ما

شماره تماس:09119212178

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *