8,500,000,000 تومان
شماره آگهی: 10805

توضیحات آگهی

آمل فروش آپارتمان داخل شهر

فروش آپارتمان در شهر آمل نوساز با بهترین متریال روز و سازه ای مستحکم سند دار فول امکانات گزینه ای مناسب برای خرید و سکونت در شمال می باشد.

آپارتمان نوساز در 6 طبقه 3 واحدی، واحد ها 175 متری 3 خواب، دارای امکاناتی نظیر کمد دیواری، کابینت و هود، گاز صفحه، انشعابات، پکیج و شوفاژ، اسپیلت، آسانسور، پارکینگ و انباری، تراس دلنشین، نما سنگ، کف سرامیک، پروانه ساخت و پایان کار، سند تک برگ مالکیت، در فاصله 500 متری مرکز شهر با قیمت 8 میلیارد 500 میلیون تومان به فروش می رسد.

املاک جهان شعبه آمل، کلوده و چمستان، در شمال مازندران خرید آپارتمان با امکانات کامل رفاهی، در نزدیکی مرکز شهر با قیمت مناسب در منطقه را پیشنهاد می کند.

خرید آپارتمان در شمال / آپارتمان در شهر آمل / خرید آپارتمان در آمل / آپارتمان سند دار در آمل / آپارتمان نوساز با سند مازندران / آمل فروش آپارتمان داخل شهر / آمل فروش آپارتمان داخل شهر

کارگذاری املاک جهان

10/ 2 / 1402

 

درباره آمل:

آمل از شهرهای توریستی استان مازندران است که در فاصله نزدیکی از کوه دماوند واقع شده و دارای طبیعتی بکر و زیبا می‌باشد. هر ساله گردشگران زیادی از داخل و خارج کشور برای گشت و گذار در میان جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری آمل راهی این شهر می‌شوند و از همین رو از شهرهای توریستی استان مازندران به شمار می‌رود. از آنجایی که این شهر در نزدیکی های تهران قرار دارد، افراد زیادی از پایتخت را از مسیر جاده هراز به سوی خود دعوت می‌کند. آمل از کهن ترین شهرهای شمالی ایران بوده که به عنوان مرکز صنعتی و فرهنگی استان مازندران شناخته می‌شود.

 

معروف به:

“شهر هزار سنگر”؛ “شهر آمال و آرزوها”؛ “پایتخت دنیای مسکون”؛ “پایتخت علویان”؛ “پایتخت برنج ایران”؛ “دروازه مازندران”؛ و “بام ایران”. (هر کدام در موقعیتی متناسب و با استناد به موضوعی خاص مطرح گردیده است.)

 

ویژگی آمل:

این شهر همه‌ی چشم اندازهای ویژه‌ی مناطق شمالی کشور را یکجا در خود دارد، و می‌توان به فاصله‌ی حداکثر بیست دقیقه از مرکز شهر به رودخانه، دریا، شالیزار، جنگل و کوهستان رسید. موقعیت:

آمل در جلگهٔ مازندران و در دوسوی رود هراز با ارتفاع ۷۶ متر از سطح دریا در ۵۲ درجه و ۲۱ دقیقه طول شرقی و ۲۶ درجه و ۲۵ دقیقه عرض شمالی واقع شده است.

 

جغرافیا:

شهر آمل در مرکز استان مازندران قرار دارد. شهر آمل با سابقه چندین هزار ساله و با دارا بودن صدها جاذبه تاریخی، گردشگری، طبیعی و زیارتی، یکی از نزدیکترین شهرهای شمال کشور به پایتخت محسوب می‌شود.
از سمت شمال به محمودآباد، از شمال شرقی به بابلسر، از شرق به بابل و از غرب به شهرستان نور راه دارد. جالب است بدانید شهر آمل ۱۸ کیلومتر از دریای مازندران و ۶ کیلومتر از دامنه کوه‌های البرز فاصله دارد. همچنین فاصله آمل تا تهران ۱۸۰ کیلومتر است و در فاصله ۷۰ کیلومتری غرب ساری (مرکز استان مازندران) قرار دارد. مرکز این شهرستان نیز شهر آمل است. مساحت این شهرستان حدود ۳۰۰۰ کیلومترمربع است و دارای ۵ شهر آمل، گَزنَک، دابودشت، رِینه و امام‌زاده عبدالله است.

 

اقلیم:

این شهرستان از دو قسمت کوهستانی و جلگه‌ای تشکیل شده است، که کوهستان در قسمت جنوب و بخش جلگه‌ای در شمال این شهرستان است. آمل آب و هوایی معتدل دارد، در نتیجه تابستان‌هایی گرم و زمستان‌هایی سرد و مرطوب از خصوصیات آب و هوایی آن است. این شهر حداکثر میزان بارش خود را در آذر ماه و حداقل آن را در تیر ماه تجربه می‌کند. این بارش‌ها می‌توانند منبع خوبی برای تامین آب رودخانه هراز باشند. به همین دلیل است که کشاورزی و دامداری اساس اقتصاد این شهر است.

 

جاهای دیدنی آمل

از جاهای دیدنی شهر آمل می‌توان به روستای بلیران، آبشار برجی کلا، جنگل الیمستان، پارک دهکده طلایی آمل، آبشار لاکوه، دریاچه دوخواهران، غار گل زرد، آبگرم لاریجان، جاده هراز و منطقه گل زرد، پل دوازده چشمه، پل معلق، آتشکده آمل اشاره کرد. علاوه بر دیدنی‌های آمل، میتوان از جشن‌های این شهر نیز به‌عنوان جاذبه‌های گردشگری آن یاد کرد. از جمله آن‌ها می‌توان از جشن تیرگان که در ماه تیر برگزار می‌شود، جشن ورف‌چال، جشن کشتی لوچو، ماه در مه و نوروزخوانی را نام برد.

 

موزه تاریخ آمل

موزه تاریخ شهر آمل یکی از مکان‌های دیدنی آمل است که در سفر به این شهر توصیه می‌شود حتما از آن بازدید کنید. این موزه در بین دو پل معلق آمل و پل دوازده چشمه و در عمارت ساختمان دارایی قرار دارد. عمر برخی از اشیای موزه تاریخ آمل به هزاران سال قبل از میلاد مسیح می‌رسد. در بخشی از این موزه، سکه‌هایی نگهداری می‌شود که متعلق به دوره‌های مختلف پادشاهی ایران از جمله هخامنشیان، سلوکیان، ساسانیان و صفویه هستند.

 

قدمگاه خضر آمل

قدمگاه خضر بنایی شش ضلعی است که قدمت آن به قرن ۹ هجری می‌رسد. ساختمان این بقعه بسیار کوچک اما دیدنی است. به غیر از این قدمگاه، ۸ قدمگاه دیگر از خضر در شهرهای مختلف ایران یافت می‌شود. قدمگاه خضر آمل روبروی بیمارستان ۱۷ شهریور قرار دارد.

دریاچه دوخواهران آمل

آب دریاچه دوخواهران شهر آمل از قله دماوند سرچشمه می‌گیرد. این دریاچه در بخش لاریجان شهرستان آمل قرار دارد. برای اینکه به این دریاچه برسید باید از جاده هراز عبور کنید. فضای دلنشین و آرام دریاچه دوخواهران آمل محل مناسبی برای تفریحات خانوادگی و دوستانه است. از آنجایی که این دریاچه در دامنه رشته کوه دماوند واقع شده است، در اکثر فصل‌های سال هوایی سرد دارد و توصیه می‌شود در سفر به این منطقه حتما لباس گرم به همراه داشته باشید.

 

پل معلق آمل

پل معلق آمل در زمان پهلوی بر روی رودخانه هراز ساخته شده است. این پل شامل دو پل فلزی است که در کنار هم ساخته شده‌اند.

 

آتشکده آمل

بنای آتشکده آمل در دوره ساسانیان ساخته شده است. این آتشکده در مقایسه با سایر آتشکده‌هایی که در این دوران ساخته شده‌اند، وسعت بیشتری دارد.

 

رج هشتل آمل

برج هشتل آمل شامل پنج آرامگاه است که به شکل مثلث در کنار هم قرار گرفته‌اند.

 

بازار آمل

بازار آمل محل مناسبی برای خرید سوغاتی است. در این بازار می‌توانید محصولات محلی که توسط بومیان منطقه تهیه شده‌اند را خریداری کنید. این بازار ریشه‌ای باستانی دارد و از سالیان بسیار دور تا کنون به عنوان بازار اصلی شهر آمل شناخته می‌شود. در این بازار می‌توانید گل و گیاهان دارویی، انواع ماهی و میوه‌ها و سبزیجات مخصوص این منطقه را پیدا کنید.

دریاچه ساهون

دریاچه ساهون یکی دیگر از دریاچه‌هایی است که منبع آن از رشته کوه‌های دماوند سرچشمه می‌گیرد. این دریاچه در نزدیکی روستای نوا واقع شده است.

 

غارهای دستکند

غارهای دستکند یکی از جاذبه‌های گردشگری آمل هستند که در ساکنان این منطقه هزاران سال پیش از آن‌ها برای سکونت دائمی و موقت و همچنین دیده‌بانی هنگام شکار استفاده می‌کردند. این غارها در محور جاده هراز قرار دارند. همانطور که از نام این غارها پیداست، توسط انسان‌ها ساخته شده‌اند. آن‌ها با استفاده از ابزارهای ابتدایی مانند میله و چکش در دل کوه و زیر زمین این غارها را ایجاد کرده‌اند.

 

جنگل الیمستان

جنگل الیمستان به طلای سبز ایران مشهور است. نام این جنگل از نام گیاهی به نام الیما که در این منطقه رشد می‌کند، گرفته شده است. طبیعت بکر جنگل الیمستان در تمامی فصل‌های سال زیبایی منحصربه‌فرد خود را دارد. کمی که از جنگل دورتر شوید به قله امامزاده قاسم الیمستان می‌رسید. این قله در فصل زمستان پر از برف و در فصل بهار و تابستان، سرسبز می‌شود. یکی از جاذبه‌های این منطقه نقش پای رستم است. بومیان معتقد هستند که رستم در این منطقه زانو زده و آب نوشیده است.

بگرم استراباکو

آبگرم استراباکو (چشمه قلابن) شامل چهار چشمه جوشان است که از دل کوه بیرون می‌آیند و به رودخانه هراز می‌ریزند. آبگرم استراباکو به دلیل وجود ماده‌ای به نام زبیق برای درمان عفونت‌های پوستی مفید است. خانم‌ها و آقایان می‌توانند در استخرهای جداگانه در آب‌تنی کنند. چشمه قلابن در منطقه لاریجان در نزدیکی روستای بایجان و ۵۵ کیلومتری شهر آمل قرار دارد.

 

دشت نمارستاق و آبشار دریوک

دشت نمارستاق و آبشار دریوک در فاصله ۴۰ کیلومتری آمل در منطقه‌ای به نام نمارستاق قرار دارند. این آبشار ۱۰۰ متر ارتفاع دارد و بلندترین آبشار زمینی ایران محسوب می‌شود. دشت نمارستاق در دامنه آبشار قرار دارد و پر از چشمه‌های کوچک است. این منطقه بسیار خوش آب و هوا و سرسبز است و برای تفریحات گروهی و خانوادگی مناسب است. به خاطر داشته باشید که پیش از ورود به این منطقه، کفش و لباس مناسب هوای سرد و منطقه کوهستانی به همراه داشته باشید.

 

 

 

دیدگاه خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آمل فروش آپارتمان داخل شهر”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *